Przejdź do treści

Na co zwrócić uwagę organizując wesele w stodole?

  • przez

To pytanie pojawia się bardzo często. Wesela w stodole są inne. Nie tylko z uwagi na swój wyjątkowy klimat, ale też z przyczyn organizacyjnych.

Przede wszystkim musicie być pewni, że klimat stodoły jest dla Was. Śluby w klimacie rustykalnym i boho stały się w ostatnich latach bardzo popularne, ale styl klasycznej stodoły nie jest dla każdego. Prostota i nieidalność miejsc takich jak Dyrkowo mają w sobie wiele magii, jednak nie każdy się w tej magii odnajdzie. Nie ma w tym nic złego, po prostu przemyślcie, czy to dla Was. Jeżeli tak – cudownie!

Wyróżnia nas przede wszystkim to, że nie organizujemy dwóch różnych imprez dzień po dniu. Dzięki temu od samego początku aż do końca zarówno Wy jak i wszyscy Wasi podwykonawcy mają swobodę działania i niesamowity komfort pracy.

Współpracując z nami macie już na starcie spore ułatwienie, ponieważ pozwalamy Wam zacząć działać w stodole już w wieczór poprzedzający Wasze wesele.

Możecie przywieźć do nas część rzeczy, zrobić dekoracje jeśli robicie je sami lub przekazać Waszej dekoratorce, że jest taka możliwość.

Dzień przed weselem jest czasami bardziej stresujący niż dzień wesela – wiem z autopsji ?

Macie tendencję do wpadania w panikę, że „jeszcze tyle jest do zrobienia”, zaczynacie się niepokoić czy aby na pewno ze wszystkim zdążycie, do tego dochodzi szereg decyzji do podjęcia i emocje temu towarzyszące, słowem – szaleństwo.

Dlatego – zaplanujcie wszystkie działania, zróbcie listę zadań i co ważne – delegujcie je! Zaangażujcie rodziców, rodzeństwo, Waszych świadków i świadkowe, przyjaciół – jeżeli macie na liście trzydzieści rzeczy do zrobienia, to jestem przekonana, że co najmniej połowę możecie powierzyć komuś innemu – rozkładanie winietek i prezentów dla gości (jeżeli jest to po Waszej stronie), wszelkiego rodzaju drobne elementy dekoracyjne, pomoc w witaniu i lokowaniu gości nocujących w domkach – wszystkie mniejsze i większe zadania, które nie wymagają Waszej decyzji, a mogą Wam dostarczać niepotrzebnego stresu – delegujcie!

Fot. Martyna Woźniak Fotografia

Zróbcie harmonogram, choćby bardzo ogólny – całego weselnego dnia.

Od przygotowań aż po najważniejsze punkty imprezy weselnej, jeżeli takie planujecie. Nie chodzi o to, żebyście z notatnikiem w jednej ręce i zegarkiem w drugiej co do minuty skreślali zadania z listy.

Bardziej chodzi o jakieś ogólne ramy czasowe poszczególnych działań z zachowaniem zapasu czasu, a także określenie co po kolei następuje. Te plany mogą być bardziej lub mniej szczegółowe – dopasujcie je do siebie! Jeżeli boicie się, że w nerwach zapomnicie o czymś ważnym, co niby wydaje się oczywiste, ale w stresie może Wam to umknąć (np. przygotowanie obrączek czy jakichś  części garderoby do zdjęć detali) – wpiszcie to na listę!

Zazwyczaj najbardziej stresuje Was pogoda – mam dla Was dobrą i złą informację.

Zła jest taka, że nie mamy na to wpływu i to co zastaniemy, z tym pracujemy. I  nie przeskoczymy tego.

Dobra jest jednak taka, że my jesteśmy na każdą pogodę przygotowani! Mamy wszystko zarówno na pogodę ciepłą i słoneczną – leżaki, hamaki, wiatraki, mgiełkę wodną jak i na pogodę chłodniejszą, być może nawet okraszoną deszczem. W każdym domku znajduje się parasolka, dysponujemy podgrzewaczami i kocykami dla gości. W razie wichury i problemów z prądem mamy nawet agregat prądotwórczy, więc naprawdę nie macie się czym martwić!

Fot. Tomasz Twardowski

Jesteśmy miejscem przyjaznym czworonogom i jeżeli takie jest Wasze życzenie, Wasz zwierzak może być w tym dniu z Wami ?

Dla komfortu Waszego psiaka/kociaka lub innego stworka pomyślcie o zaangażowaniu kogoś do pomocy nad Waszym zwierzakiem ?

To może być petsitterka/petsitter lub ktoś z Waszych znajomych.

Fot. Martyna Woźniak Fotografia

Pamiętajcie o tym, że organizując wesele w stodole Dyrkowo nie musicie się martwić o tak przyziemne sprawy jak dbanie o czystość miejsca w trakcie Waszej uroczystości. Z naszej strony jest zapewniony zarówno serwis sprzątający jak i wszystkie podstawowe środki czystości.

Jako właściciele miejsca stojący na straży bezpieczeństwa i ochrony przyrody, surowo zabraniamy kilku rzeczy, które są w naszych oczach wątpliwą atrakcją.

Nie zgadzamy się na żadne pokazy z fajerwerkami, puszczanie w powietrze balonów czy lampionów.

Jesteśmy również przeciwni „atrakcjom” ze zwierzętami w roli głównej, jak wypuszczanie gołębi czy motyli.

Konfetti tylko naturalne, z suszonych roślin lub naturalnych, niczym nie impregnowanych płatków kwiatów. Wszelkiego rodzaju konfetti papierowe, foliowe czy tak bardzo popularne „strzelające tuby” są u nas zabronione.

Podobnie rzecz ma się z racami w tortach – nie wyrażamy na nie zgody, a zimne ognie mogą być używane tylko na zewnątrz ?

Zawsze o tym przypominamy naszym Parom, dlatego chciałabym, aby to wybrzmiało – wesele w stodole to impreza częściowo plenerowa i jeżeli pogoda dopisuje, to pierwsza część wesela – dopóki nie zajdzie słońce, to w większości garden party ?

Ma to swoisty urok i nie martwcie się tym, że część gości zamiast szaleć na parkiecie woli oddać się relaksowi czy rozmowom w cieniu drzew. Zapewniam Was, że gdy tylko się ściemni, goście chętnie będą szaleć na parkiecie!

Ostatnia, bardzo ważna kwestia!

Jesteście odpowiedzialni za Waszą imprezę i za Waszych gości. Bądźcie świadomi tego, że od samego początku do końca jesteście w tym dniu gospodarzami i bierzecie pełną odpowiedzialność za to, co się dzieje podczas trwania Waszego wesela. Musicie mieć świadomość tego, że wszelkie konsekwencje wynikające z czasami nie do końca odpowiedzialnego zachowania – ponosicie Wy. Uczulcie swoich gości gdzie jest wesele, że warto by przygotowali się adekwatnie do miejsca choćby w kwestii ubioru. Że nie wolno u nas stosować sztucznego konfetti, rac czy odpalać fajerwerków. Tych kilka zdań napisanych przez Was w zaproszeniu lub powiedzianych swoim gościom być może pozwoli uniknąć niepotrzebnych, nerwowych i nieprzyjemnych sytuacji.

I tak już na sam koniec – obiecuję, że to naprawdę koniec!

Pamiętajcie, że macie nas. Naprawdę możecie liczyć na nas, nasze doświadczenie, dobrą radę, ciepłe słowo i pomoc.

Jesteśmy dla Was!

Fot. Rojek Weddings

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się na nasz newsletter